با هم‌سفر
 
زیر باران باید رفت چشم ها را باید شست
بهترین عکس ها ، لطیفه ها ، اس ام اس ها،داستان خنده دار ،شعرها زیبا و عاشقانه،طنزوهرچی که تو بخوای
پنج شنبه 3 آذر 1390برچسب:, :: 20:46 ::  نويسنده : رضا امیدی

 

سرکش و سرسبز و پيچنده

گياهي

ديوار ِ کهنه‌ي ِ باغ را فروپوشيده است.

از اين سو ديوار ديگر به جز جرزي از بهار نيست،
که جراحات ِ آجرها را مرهم سبز ِ برگ شفا بخشيده است.

و از آن سوي ِ ديگر

گياه ِ پيچنده

چون خيزابي لب‌پرزنان سايباني بر پي‌گاه ِ ديوار افکنده است!
رطوبت ِ ويران‌کننده، از تب ِ پُرحرارت ِ رويش ِ گياه، جرزها را رها
مي‌کند
و ديوار، در حرارتي کيف‌ناک بر بنياد ِ خويش استوارتر مي‌گردد
و عابري رنجور در سايه‌فرش ِ آن سوي ِ باغ
از خسته‌گي‌ي ِ راه ِ بي‌منظر و بي‌گياه
مي‌آسايد...

به همه آن کسان که به عشقي تن در نمي‌دهند چرا که ايمان ِ خود را از
دست داده‌اند!ــ:
در تن ِ من گياهي خزنده هست
که مرا فتح مي‌کند
و من اکنون جز تصويري از او نيستم!

من جزئي از تواَم اي طبيعت ِ بي‌دريغي که ديگر نه زمان و نه مرگ،
هيچ يک عطش ِ مرا از سرچشمه‌ي ِ وجود و خيال‌ات بي‌نياز
نمي‌کند!

من چينه‌ام من پيچک‌ام من آميزه‌ي ِ چينه و پيچک‌ام
تو چينه‌اي تو پيچک‌اي تو آميزه‌ي ِ مادر و کودک‌اي.

اي دستان ِ بي‌غبار ِ پُرپرهيزي که مرا به هنگام ِ نوازش‌هاي ِ مادرانه از
جفت ِ آگاهي به وجود ِ دشمنان و سياه‌دلان غرقه‌ي ِ اندوه
مي‌کنيد! مرا به ايمان ِ دوران ِ جنيني‌ي ِ خويش بازگردانيد تا
ديگرباره با کلماتي که کنون جز از فريب و بدي سخن
نمي‌گويد، سرود ِ نيکي و راستي بشنوم.

اي هم‌سفر که راز ِ قدرت‌هاي ِ بي‌کران ِ تو بر من پوشيده است! ــ مرا به
شهر ِ سپيده‌دم، به واحه‌ي ِ پاکي و راستي بازگردان! مرا به دوران ِ
ناآگاهي‌ي ِ خويش بازگردان تا علف‌ها به جانب ِ من برويند
تا من به‌سان ِ کندو با نيش ِ شيرين ِ هزاران زنبور ِ خُرد از عسل ِ مقدس
آکنده شوم،
تا چون زني نوبار
با وحشتي کيف‌ناک
نخستين جنبش‌هاي ِ جنين را به انتظار ِ هيجان‌انگيز ِ تولد ِ نوزادي
دل‌بند مبدل کنم که من او را بازيافته‌گي خواهم ناميد. هم‌بستر ِ
ظلماني‌ترين شب‌هاي ِ از دست‌داده‌گي! ــ من او را يازيافته‌گي
نام خواهم نهاد.

۱۳۳۸



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها
  • کیت اگزوز
  • زنون قوی
  • چراغ لیزری دوچرخه

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هوا هروقت که بارونیست! توفکر من چراغونیست... و آدرس reza.baran.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 268
بازدید کل : 47125
تعداد مطالب : 40
تعداد نظرات : 26
تعداد آنلاین : 1